Tuesday, January 25, 2011

ronga-ronga kehidupan- "entry utk kawan"

i rather to use harsh word,so if it's hard for u to accept it, sila berambus secepat yang mungkin. i dont mind

kawan yang aku highlightkn pade tajuk entry dkt ats, aku pecahkn kpda 2,ini bagi pandangan aku ats sebab ape yang jadi disekeliling aku setakat 19 tahun 9bulan 25 hari aku hidup nie.
aku just nk share 2 jenis kwn aku, how they undergo through their hard life nowadays.
one side of my friend nie bagi aku kau mmg kawan yg bullshit. the other one kau mmg kawan yg teranyia(aku blur nk eja, sory klu salah)



*kwn yg bullshit*

sory aku terpakse gelar kau itu mcm, cara kau sungguh menampakkan kau mmg sangat bangsat. kau ibarat berkata depan cermin, kau hipokrit. kau hiperbola. kau langsi. kau jatuhkn air muka si teranyia, hakikatnya kau sendiri pada akhirnya buat ap yg kau kata pada si teranyia.aku tahu kau bergurau pada awalnya, tp bergurau pn ada batasannya, itu kau perlu ingt, ini tidak,kau sangat terlebih hingga sedar xsedar kau dh menyakiti hati org yg kau gelar kwn sendiri.jadi bagi aku kau mmg hina, aku xkn respect kau selagi kau xsedar apa yg kau dah buat.


*kwn yg teranyia*

aku kenal kau,aku tahu isi hati kau. kau mmg seorg yg mampu tersenyum dgn apa yg si bangsat2 tu lontarkan pada kau,tp jauh disudut hati kau,kau menyimpan perasaan dgn apa yg mereka katakan, bagi kau berdiam adalah cara yg terbaik untuk menjaga hubungan kau, tapi kawan, terus terang aku katakan bahawa cara kau salah hingga memakan diri kau sendiri. bro, ada kala kita perlu bertegas untuk menegakkan apa yg salah, walhal kau tidak melakukan apa yg salah pn.jgn terlalu menjaga hati org lain tp hati sendiri?tepuk dada tanya selera

1 comment: